|
||||||||
|
De New Yorkse indie rockgroep ‘Geese’ uit Brooklyn bestaat uit vijf jonge tieners die elkaar op school leerden kennen en daar al besloten hebben om samen muziek te gaan maken. Zanger-toetsenist Cameron Winter, bassist Dominic DiGesu, gitaristen Gus Green en Foster Hudson en drummer Max Bassin zijn de ‘Geese’-bandleden. Hun eind 2021 verschenen debuutalbum “Projector” bevatte psychedelische en licht commerciële pop- en postpunk-nummers in een stijl die we herkennen van bij groepen als ‘The Strokes’ of ‘Talking Heads’. Vandaag hebben we de opdracht gekregen om een recensie te schrijven over hun nieuwste album “3D Country”, de tweede volwaardige plaat van ‘Geese’ met elf nummers die in totaal goed zijn voor drie kwartier pop- en indie rocktracks. De groep tekende samen met ‘Artic Monkeys’-producer James Ford voor de belangrijke taak als albumproducer. Het plezier dat de bandleden tijdens de opname hebben gehad spat er bij haast elk nummer af. Ter staving van deze bewering bieden we u twee songs uit “3D Country” op de video’s aan: eerst ziet en hoort u de albumtiteltrack en daarna volgt met “Cowboy Nudes” één van de vier singles die al uit deze plaat werden gereleased. Geopend wordt er echter met het punkerig rockende nummer “2122” waarna de twee songs volgen die u op de video’s kreeg. Dan krijgen we het meer ingetogen gebrachte “I See Myself” en het zeven minuten durende psychedelische epos “Undoer”. In de instrumentale intro van het nummer “Crusades” horen we een typische David Bowie-sound à la “Boys Keep Swinging”. De sterk ongecontroleerd lijkende falset-zangpartij van Cameron Winter in het waanzinnige “Mysterious Love” vinden wij nu net ietsjes teveel erover. Geef ons dan maar het veel melodieuzere liedje “Domoto” of het meer hitgevoelige nummer “Tomorrow’s Crusades” waarin hij bewijst dat hij wel degelijk mooi kan zingen. (valsam)
|